Az ügyfélszolgálatokat is érinti a mesterséges intelligencia terjedése, 2019-re komoly bevételkiesésre számíthatnak azok a cégek, amelyek nem használnak digitális ügyfélszolgálatot, chatbotokat, automatizált hívásokat.
Mind a cég, mind a vásárló számára előnyt jelent a digitális ügyfélszolgálat elindítása: az ügyfélnek kényelmi szolgáltatás, hogy már a cég honlapján is segítséget kérhet, de a cég is spórolhat vele, különösen, ha sikerül egy jól megtervezett chatbotot üzembe állítania.
„Az ügyfélkiszolgálás területén az lehet igazán sikeres, aki ezeket a csatornákat egyszerre kezeli, az általuk megszerzett tudást és információkat pedig összesíti, levonja a következtetéseket, amelyeket a következő ügyfél-interakciónál már hasznosítani is tud – ezt pedig a leghatékonyabban chatbotok, automatizált hívások, és mesterséges intelligencia segítségével lehet elérni" – hívja fel a figyelmet Bortnyák Adorján, a Geomant ügyvezető-partnere.
Versenyelőnyt jelent a technológia
Az előrejelzések szerint 2019-re a chat aránya a jelenlegi 6-ról 16 százalékra, míg a közösségi média aránya 4-ről 9 százalékra emelkedik – a két terület így az ügyfélkiszolgálás már 25 százalékát fogja kitenni.
A teljes cikk megtekintéséhez, kérjük kattintson IDE!