Nem elég terméket értékesíteni, megoldást is kell kínálni!

2017.06.30, Forrás: Piac&Profit (http://www.piacesprofit.hu)

Hogyan tudunk értéket teremteni a fogyasztó számára? A technológiai fejlődés olyan mértékűvé vált, hogy ma a háttértámogatás nagyobb profitrátával bír és hosszabb távú bevételt jelent, mint maga a termék.

A vásárlók „fájdalompontjaira" – amit nem elégít ki a megvásárolt termék vagy szolgáltatás, ami terhet jelent számára, amiben sikertelen – kell koncentrálnia annak a korszerű cégnek, amely az új, dinamikusan változó piaci környezetben szeretne sikereket elérni.

A termékfejlesztők a termékeket alapvetően a nagyszámú célközönség számára, standardizáltan – one size fits all megközelítéssel – fejlesztik, a fogyasztónak azonban személyre szabott problémái vannak, amelyek egyedi orvoslatot igényelnek. Számára a megoldások hoznak igazán nagy, minőségi változásokat, nem a termékek. A megoldás pedig nem más, mint a termék és a szolgáltatás ötvözete. A cégeknek fel kell hagyniuk azzal, hogy termékeket értékesítsenek, és el kell kezdeniük megoldásokat kínálni.

Ügyfélszolgálat mint a cég szíve

A fogyasztóval való kapcsolattartás központi eleme a konzultáció. A termék használatának minden fázisánál késznek kell lenni, hogy segítsünk. Ez a stratégiai cél pedig kihat a szervezeti struktúránkra is.

A cikk folytatásához kérjük kattintson IDE!