REGISZTRÁLJON
Input:
Szeminárium

Cégkapu a gyakorlatban 2019

Egyéb információk

Előadók: Kisgyörgy Ilona

Időpont: 2019.11.26. kedd 10:00 – 13:45

Cím: Ravak Business Center, 1142 Budapest Erzsébet királyné útja 125.

Kreditpont:

  • Pénzügyminisztérium: 4 kreditpont (nem számvitel / vállalkozási)
  • Magyar Könyvvizsgálói Kamara: 1 kreditpont

Időpontok és információk

DátumIdőtartamHelyszínTípusÁr 
2019.11.264*45 percBudapestSZ19F1424990 FT + 27% ÁFAKötelező regisztráció

Szeminárium beosztása

Szeminárium beosztása:

09:30 – 10:00 – Regisztráció
10:00 – 10:45 – Bevezetés (SZÜF, ÁNYK, ELLUGY, NISZ ÁNYK, AVDH, KAÜ stb.)
E- ügyintézés folyamata, felülete 
10:45 – 11:00 – Szünet
11:00 – 12:15 – Elektronikus azonosítás, Elektronikus kézbesítés, Elektronikus űrlap 
12:15 – 12:45 – Szünet
12:45 – 13:45 – Rendelkezési Nyilvántartás és a NAV Egységes Képviseleti Nyilvántartása közötti kapcsolat, Egyéb-e szolgáltatások, E- önkormányzati portál (OHP), Konzultáció

Tartalom és Tematika

Cégkapu E - ügyintézés
Tematika
4X45 perc

1. Bevezetés (20 perc)

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től kötelezővé vált a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és az azon történő fogadás, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. 

Rövidítések:

SZÜF Portál - Személyre szabott Ügyintézési Felület

ÁNYK - Általános Nyomtatványkitöltő Program

ELLUGY - 

e-Papír - általános célú elektronikus kéreleműrlap

Cégkapu a NISZ ÁNYK beküldés-támogatás szolgáltatásának egy speciális válfaja, mely lehetővé teszi, hogy a címzettek által tervezett ÁNYK nyomtatványokat és azok csatolmányait akár hitelesített formában küldjék be a felhasználók.

AVDH Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés

KAÜ Központi Azonosítási Ügynök

2. E- ügyintézés folyamata, felülete (25 perc)

Az online, vagyis a teljesen automatikus regisztrációs mód csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetén alkalmazható. Az online regisztráció további előfeltétele, hogy maga a cégképviselő saját nevében végezze el a regisztrációt (pl. együttes cégképviselet esetén a cégképviselő-társa helyett nem tud ezen a módon regisztrálni.)

Cégkapu regisztráció – cegkapu.gov.hu 

A regisztráció során érvényesülnie kell a gazdálkodó szervezet Alapító Okiratában meghatározottaknak, azaz amennyiben ebben a képviselet módja többes, abban az esetben a regisztráció is két képviseleti jogosult egybehangzó akaratnyilvánításával hozható csak létre. Az első jogosult a regisztráció létrehozója, a második a jóváhagyója. Amennyiben a második jóváhagyó nem ért egyet a létrehozó által megadott adatokkal, lehetősége van módosítani a regisztráció során megadott adatokat, de ebben az esetben létrehozóvá válik, és szükséges egy második képviseletre jogosult jóváhagyása.

A sikeres regisztrációt követően küldött visszaigazolás többek között tartalmaz egy egyedi regisztrációs-azonosítószámot, melynek birtokában az érintett regisztrációval és Cégkapuval kapcsolatban információ kérhető a 1818-as telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton.

Állandó illetve eseti meghatalmazások (állandó meghatalmazás az erre a célra szolgáló elektronikus felületen, megújuló EGYKE, új ESETI nyomtatvány)

3. Elektronikus azonosítás (20 perc)

Alapvető szabály, hogy az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni, de ezen módok igénybevételét mellőzni is van joga. 

A részvevők többségének, így a gazdálkodó szervezeteknek és az államnak kötelező erővel ez az alapértelmezett kommunikáció.

Az ügyfélkapu mellett megjelenő új azonosítási módok (Részleges Kódú Telefonos Azonosítás és az elektronikus személyazonosító igazolvány)

4. Elektronikus kézbesítés (25 perc)

Hiteles Elektronikus Postafiók szolgáltatás (személyes KÜNY - tárhely, Cégkapu).

5. Elektronikus űrlap (25 perc)

Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) és Cég/Hivatali kapu használata

ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatás A Cég/Hivatali kapu menüstruktúra akkor elérhető, ha a Szerviz/Beállítások panel Működés fülön a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése jelölőnégyzet be van pipálva.

Dokumentumfeltöltés az eBEV felületen

ONYA alkalmazás (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás)

6. Rendelkezési Nyilvántartás és a NAV Egységes Képviseleti Nyilvántartása közötti kapcsolat (20 perc)

(2019. július 1-jétől természetes személy és egyéni vállalkozó az RNY-ben is tehet NAV előtti képviseletre vonatkozó meghatalmazás rendelkezést).

6.1. Rendelkezési Nyilvántartás (RNY) jelentősége a közigazgatási szervekkel, és a közszolgáltatókkal való kapcsolattartásban

7. Egyéb-e szolgáltatások (20 perc)

Általános Célú kérelem Űrlap Szolgáltatás (ún. e-Papír)

8. E- önkormányzati portál (OHP) (25 perc)

Az E-önkormányzat portál az önkormányzati ASP - rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne

9. Konzultáció

Előadó / szerző

Kisgyörgy Ilona

Egyéni vállalkozó könyvvizsgáló, adószakértő, oktató



Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.