Szeminárium

Cégkapu E -ügyintézés - 2019. január 1-től a gazdálkodó szervezetek és a NAV közötti elektronikus kapcsolattartás útja a Cégkapu

Egyéb információk

Időpont: 2019.01.29. Kedd 09:30 – 13:35

Előadók: Kisgyörgy Ilona 

Helyszín: Hungária Irodaház, 1146 Budapest, Hungária krt. 140-144.

Ár: 24.990 Ft + ÁFA

Kreditpont: 

  • Pénzügyminisztérium: Elbírálás alatt!
  • Magyar Könyvvizsgálói Kamara: Elbírálás alatt!

Időpontok és információk

DátumIdőtartamHelyszínTípusÁr 
2019.01.294BudapestSZ19F0424990 FT + 27% ÁFAKötelező regisztráció

Szeminárium beosztása

A szeminárium beosztása:

09:30 – 10:00 – Regisztráció
10:00 – 10:45 – Bevezetés ( 2018. január 1-től kötelezővé vált a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás) , rövidítések ( ÁNYK, Cégkapu, AVDH,KAÜ )
10:45 – 10:55 – Szünet
10:55 – 11:40 – E- ügyintézés folyamata, felülete
11:40 – 11:55 – Kávészünet
11:55 – 12:40 – Elektronikus azonosítás és kézbesítés
12:40 – 12:50 – Szünet
12:50 – 13:35 – Elektronikus űrlap, gyakori regisztrációs hibaüzenetek, egyéb szolgáltatások, konzultáció

Tartalom és Tematika

Cégkapu E ügyintézés
2019. január 1-től a gazdálkodó szervezetek és a NAV közötti elektronikus kapcsolattartás útja a Cégkapu
Tematika
4X45 perc

1. Bevezetés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től kötelezővé vált a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és az azon történő fogadás, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. 2018-ban az átmenetet segítve még az ügyfélkaput is lehetett használni, de 2019. január 1-től kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a gazdálkodó szervezetek.

Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.

RÖVIDÍTÉSEK

ÁNYK Általános Nyomtatványkitöltő Program

Cégkapu a NISZ ÁNYK beküldés-támogatás szolgáltatásának egy speciális válfaja, mely lehetővé teszi, hogy a címzettek által tervezett ÁNYK nyomtatványokat és azok csatolmányait akár hitelesített formában küldjék be a felhasználók.

AVDH Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés

KAÜ Központi Azonosítási Ügynök

2. E- ügyintézés folyamata, felülete

Az online, vagyis a teljesen automatikus regisztrációs mód csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetén alkalmazható. Az online regisztráció további előfeltétele, hogy maga a cégképviselő saját nevében végezze el a regisztrációt (pl. együttes cégképviselet esetén a cégképviselő-társa helyett nem tud ezen a módon regisztrálni.)

Cégkapu regisztráció – cegkapu.gov.hu

A regisztráció során érvényesülnie kell a gazdálkodó szervezet Alapító Okiratában meghatározottaknak, azaz amennyiben ebben a képviselet módja többes, abban az esetben a regisztráció is két képviseleti jogosult egybehangzó akaratnyilvánításával hozható csak létre. Az első jogosult a regisztráció létrehozója, a második a jóváhagyója. Amennyiben a második jóváhagyó nem ért egyet a létrehozó által megadott adatokkal, lehetősége van módosítani a regisztráció során megadott adatokat, de ebben az esetben létrehozóvá válik, és szükséges egy második képviseletre jogosult jóváhagyása.

A sikeres regisztrációt követően küldött visszaigazolás többek között tartalmaz egy egyedi regisztrációs-azonosítószámot, melynek birtokában az érintett regisztrációval és Cégkapuval kapcsolatban információ kérhető a 1818-as telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton.

3. Elektronikus azonosítás

Alapvető szabály, hogy az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni, de ezen módok igénybevételét mellőzni is van joga.

A részvevők többségének, így a gazdálkodó szervezeteknek és az államnak kötelező erővel ez az alapértelmezett kommunikáció.

4. Elektronikus kézbesítés

A gazdálkodó szervezetek általánosságban, valamint az adóügyekben elektronikus kapcsolattartásra kötelezett szervezetek 2018. január 1-től elektronikus kapcsolattartásra és elektronikus ügyintézésre kötelezettek a NAV előtt.

A gazdálkodó szervezetek számára a kormány ingyenes biztonságos kézbesítési szolgáltatásként elektronikus tárhelyet biztosít. Ez a Cégkapu.

5. Elektronikus űrlap

Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) és Cég/Hivatali kapu használata
ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatás (ÁBT)

A Cég/Hivatali kapu menüstruktúra akkor elérhető, ha a Szerviz/Beállítások panel Működés fülön a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése jelölőnégyzet be van pipálva.

6. Gyakori regisztrációs hibaüzenetek

7. Egyéb-e szolgáltatások

Általános Célú kérelem Űrlap Szolgáltatás (ún. e-Papír)

Konzultáció

Előadó / szerző

Kisgyörgy Ilona

Egyéni vállalkozó könyvvizsgáló, adószakértő, oktató



Annak érdekében, hogy az Önnek legjobb olvasási élményt nyújthassuk oldalunkon, cookie-kat használunk. A cookie-król, illetve használatukról részletesebb információkat a következő linken találhat: ide. Amennyiben a "folytatás" gombra kattint, vagy tovább használja oldalunkat, Ön tudomásul veszi a cookie-k használatát.