Webinárium

Cégkapu E -ügyintézés - 2019. január 1-jétől a gazdálkodó szervezetek és a NAV közötti elektronikus kapcsolattartás útja a Cégkapu

Előadók:

2019.04.11

3

On-line

Az árak 27 % ÁFA nélkül értendők.

Leírás

Időpont: 2019.04.11. csütörtök 10:00 – 13:00

Előadók: Kisgyörgy Ilona

Kreditpontok:

  • Pénzügyminisztérium: 4 kreditpont (számvitel / államháztartási)
  • Magyar Könyvvizsgálói Kamara: 1 kreditpont

Tematika

Cégkapu E ügyintézés
2019. január 1-től a gazdálkodó szervezetek és a NAV közötti elektronikus kapcsolattartás útja a Cégkapu

Tematika
180 perc

1. Bevezetés 

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től kötelezővé vált a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és az azon történő fogadás, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. 2018-ban az átmenetet segítve még az ügyfélkaput is lehetett használni, de 2019. január 1-től kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a gazdálkodó szervezetek. 

Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják. 

RÖVIDÍTÉSEK

ÁNYK Általános Nyomtatványkitöltő Program

Cégkapu a NISZ ÁNYK beküldés-támogatás szolgáltatásának egy speciális válfaja, mely lehetővé teszi, hogy a címzettek által tervezett ÁNYK nyomtatványokat és azok csatolmányait akár hitelesített formában küldjék be a felhasználók.
AVDH Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés
KAÜ Központi Azonosítási Ügynök

2. E- ügyintézés folyamata, felülete 

Az online, vagyis a teljesen automatikus regisztrációs mód csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetén alkalmazható. Az online regisztráció további előfeltétele, hogy maga a cégképviselő saját nevében végezze el a regisztrációt (pl. együttes cégképviselet esetén a cégképviselő-társa helyett nem tud ezen a módon regisztrálni.)

Cégkapu regisztráció – cegkapu.gov.hu 

A regisztráció során érvényesülnie kell a gazdálkodó szervezet Alapító Okiratában meghatározottaknak, azaz amennyiben ebben a képviselet módja többes, abban az esetben a regisztráció is két képviseleti jogosult egybehangzó akaratnyilvánításával hozható csak létre. Az első jogosult a regisztráció létrehozója, a második a jóváhagyója. Amennyiben a második jóváhagyó nem ért egyet a létrehozó által megadott adatokkal, lehetősége van módosítani a regisztráció során megadott adatokat, de ebben az esetben létrehozóvá válik, és szükséges egy második képviseletre jogosult jóváhagyása.

A sikeres regisztrációt követően küldött visszaigazolás többek között tartalmaz egy egyedi regisztrációs-azonosítószámot, melynek birtokában az érintett regisztrációval és Cégkapuval kapcsolatban információ kérhető a 1818-as telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton.

3. Elektronikus azonosítás 

Alapvető szabály, hogy az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni, de ezen módok igénybevételét mellőzni is van joga. 

A részvevők többségének, így a gazdálkodó szervezeteknek és az államnak kötelező erővel ez az alapértelmezett kommunikáció.

4. Elektronikus kézbesítés 

A gazdálkodó szervezetek általánosságban, valamint az adóügyekben elektronikus kapcsolattartásra kötelezett szervezetek 2018. január 1-től elektronikus kapcsolattartásra és elektronikus ügyintézésre kötelezettek a NAV előtt. 

A gazdálkodó szervezetek számára a kormány ingyenes biztonságos kézbesítési szolgáltatásként elektronikus tárhelyet biztosít. Ez a Cégkapu. 

6. Elektronikus űrlap 

Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) és Cég/Hivatali kapu használata

ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatás (ÁBT) 

A Cég/Hivatali kapu menüstruktúra akkor elérhető, ha a Szerviz/Beállítások panel Működés fülön a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése jelölőnégyzet be van pipálva.

7. Gyakori regisztrációs hibaüzenetek

8. Egyéb-e szolgáltatások

Általános Célú kérelem Űrlap Szolgáltatás (ún. e-Papír)

Konzultáció

Időpontok és információk

2019.04.11

3

On-line

Az árak 27 % ÁFA nélkül értendők.

!ERR No images found in /images/fotogalerie/kursy_onw/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.