Leírás
Időpont: 2019.04.11. csütörtök 10:00 – 13:00
Előadók: Kisgyörgy Ilona
Kreditpontok:
- Pénzügyminisztérium: 4 kreditpont (számvitel / államháztartási)
- Magyar Könyvvizsgálói Kamara: 1 kreditpont
Tematika
Cégkapu E ügyintézés
2019. január 1-től a gazdálkodó szervezetek és a NAV közötti elektronikus kapcsolattartás útja a Cégkapu
Tematika
180 perc
1. Bevezetés
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) értelmében 2018. január 1-től kötelezővé vált a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartás és az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségről történő dokumentumküldés és az azon történő fogadás, melynek teljesítéséhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít. 2018-ban az átmenetet segítve még az ügyfélkaput is lehetett használni, de 2019. január 1-től kizárólag cégkapun keresztül intézhetik elektronikusan adóügyeiket a NAV-nál a gazdálkodó szervezetek.
Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY, köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet használhatják.
RÖVIDÍTÉSEK
ÁNYK Általános Nyomtatványkitöltő Program
Cégkapu a NISZ ÁNYK beküldés-támogatás szolgáltatásának egy speciális válfaja, mely lehetővé teszi, hogy a címzettek által tervezett ÁNYK nyomtatványokat és azok csatolmányait akár hitelesített formában küldjék be a felhasználók.
AVDH Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés
KAÜ Központi Azonosítási Ügynök
2. E- ügyintézés folyamata, felülete
Az online, vagyis a teljesen automatikus regisztrációs mód csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetén alkalmazható. Az online regisztráció további előfeltétele, hogy maga a cégképviselő saját nevében végezze el a regisztrációt (pl. együttes cégképviselet esetén a cégképviselő-társa helyett nem tud ezen a módon regisztrálni.)
Cégkapu regisztráció – cegkapu.gov.hu
A regisztráció során érvényesülnie kell a gazdálkodó szervezet Alapító Okiratában meghatározottaknak, azaz amennyiben ebben a képviselet módja többes, abban az esetben a regisztráció is két képviseleti jogosult egybehangzó akaratnyilvánításával hozható csak létre. Az első jogosult a regisztráció létrehozója, a második a jóváhagyója. Amennyiben a második jóváhagyó nem ért egyet a létrehozó által megadott adatokkal, lehetősége van módosítani a regisztráció során megadott adatokat, de ebben az esetben létrehozóvá válik, és szükséges egy második képviseletre jogosult jóváhagyása.
A sikeres regisztrációt követően küldött visszaigazolás többek között tartalmaz egy egyedi regisztrációs-azonosítószámot, melynek birtokában az érintett regisztrációval és Cégkapuval kapcsolatban információ kérhető a 1818-as telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton.
3. Elektronikus azonosítás
Alapvető szabály, hogy az ügyfél jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni, de ezen módok igénybevételét mellőzni is van joga.
A részvevők többségének, így a gazdálkodó szervezeteknek és az államnak kötelező erővel ez az alapértelmezett kommunikáció.
4. Elektronikus kézbesítés
A gazdálkodó szervezetek általánosságban, valamint az adóügyekben elektronikus kapcsolattartásra kötelezett szervezetek 2018. január 1-től elektronikus kapcsolattartásra és elektronikus ügyintézésre kötelezettek a NAV előtt.
A gazdálkodó szervezetek számára a kormány ingyenes biztonságos kézbesítési szolgáltatásként elektronikus tárhelyet biztosít. Ez a Cégkapu.
6. Elektronikus űrlap
Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) és Cég/Hivatali kapu használata
ÁNYK űrlapbenyújtás-támogatás (ÁBT)
A Cég/Hivatali kapu menüstruktúra akkor elérhető, ha a Szerviz/Beállítások panel Működés fülön a Kapcsolat a Cég/Hivatali kapuval menü engedélyezése jelölőnégyzet be van pipálva.
7. Gyakori regisztrációs hibaüzenetek
8. Egyéb-e szolgáltatások
Általános Célú kérelem Űrlap Szolgáltatás (ún. e-Papír)
Konzultáció
Időpontok és információk

Minőségi előadók
Vegyen részt előadásinkon, és kérdezzen szakértőinktől!
Minden képzés alapja a minőségi oktató. Csak a legjobb szakértőkkel dolgozunk. Oktatóink sokéves tapasztalattal rendelkeznek saját szakterületükön, és sok éve foglalkoznak vállalati képzéssel is.
Minden online előadás végén konzultációs lehetőséget biztosítunk, mely során megválaszolásra kerülnek az előadás során felmerült kérdések. Szakértőnk ugyanúgy megválaszolja Önnek kérdéseit, mintha egy személyes képzésen venne részt.
Minőségi garancia
Az online előadásokat ugyanolyan gondossággal készítjük el, mint a személyes szemináriumokat.
Nagy gondot fordítunk képzéseink előkészítésére. Előadóink know-how-ját ötvözzük ügyfeleink igényeivel. Az előadásokon semmi miatt nem kell aggódnia, csak a tartalomra koncentrálnia, a többiről mi gondoskodunk.
Folyamatos visszajelzésekkel mérjük a képzéseinken résztvevők elégedettségét és azonnal reagálunk a vállalati képzések és az online előadások szervezésének minőségére és lehetséges javításaira vonatkozó javaslatokra.
Számunkra mindig az ügyfél az első!
Szívesen válaszolunk képzéssel kapcsolatos kérdéseire, legyen szó online vagy személyes munkavállalói képzésről.
Elégedett résztvevők
Figyelünk Önre. Igényeinek megfelelően alakítjuk ki előadásainkat.
Ügyfeleinknek köszönhetően rendszeres visszajelzéseket kapunk, így folyamatosan javíthatjuk előadásainkat. Az online szemináriumokhoz kényelmes, professzionális online felületet használunk.
A személyes előadások ára tartalmazza a frissítőket. Az egész napos szemináriumok esetében az ebédet is tartalmazzák. Ha különleges igényei vannak a frissítőkkel kapcsolatban, pl. allergia miatt, szívesen eleget teszünk az Ön igényeinek!