Webinárium

Mondjam, ne mondjam, hogy mondjam – Kommunikációs feszültségek csökkentése munkahelyi helyzetekben

Tanulj meg jól kommunikálni a legfeszültebb munkahelyi helyzetekben is!

Neked is volt már, hogy inkább hallgattál, mert nem tudtad hogyan mondani? Féltél, hogy félreértenek, vagy konfliktus lesz belőle? Előadásunkon megtanítjuk, hogyan szólalj meg asszertívan, határozottan, de mégis együttműködően. Csatlakozz hozzánk, és építsd újra a munkahelyi kommunikációt – magabiztosan, stresszmentesen!

Előadók: Topor Ágnes

2025.11.25

120 perc

On-line

19 900,00 Ft

Az árak 27 % ÁFA nélkül értendők.

Egyéb információk

Időpont:
2025.11.25. 10:00-12:00-ig |

Előadó: Topor Ágnes |

Kreditpontok: Ez az előadásunk nem kreditpontos!

Tematika

Mondjam, ne mondjam, hogy mondjam – Kommunikációs feszültségek csökkentése munkahelyi helyzetekben

A munkahelyi kommunikáció gyakran nemcsak információcserét jelent, hanem hatalmi helyzeteket, érzékeny kapcsolati dinamikákat, elvárásokat és rejtett feszültségeket is közvetít. Az előadás célja, hogy olyan tudatos kommunikációs eszközöket mutasson be, amelyek segítenek nehéz vagy kényes helyzetekben is hatékonyan és higgadtan megszólalni – akár beosztottként, akár vezetőként.

1. Miért nehéz megszólalni a munkahelyen?

  • A hierarchia és a megfelelési kényszer hatása.
  • Félelem a következményektől: konfliktus, elszigetelődés, visszavágás.
  • A hallgatás ára: félreértések, elfojtott feszültség, csökkenő motiváció.

2. Mit érdemes mondani – és hogyan fogalmazzunk meg kritikát vagy kérést?

  • Célorientált kommunikáció: mikor informálunk, mikor kérünk, mikor jelezünk problémát.
  • Az asszertivitás jelentősége: hogyan képviseljük magunkat úgy, hogy másokat se támadjunk.
  • A „probléma, nem személy” elv: fókusz a megoldáson, nem a hibáztatáson.

3. Hogyan mondjuk? – Kommunikációs stílus és eszközök

  • Az „én-üzenetek” ereje: saját érzések és szükségletek kifejezése felelősségteljesen.
  • Testbeszéd, hanglejtés és nonverbális jelzések: mikor erősítik, mikor gyengítik az üzenetet?
  • A visszajelzés mint kapcsolatépítő eszköz: mikor és hogyan adjunk építő jellegű kritikát.

4. Feszültséghelyzetek kezelése a munkahelyen

  • Típusos munkahelyi konfliktusforrások: határátlépések, információhiány, igazságtalanságérzet.
  • A csend, mint fegyver vagy védekezés – mikor rombol, mikor véd?
  • Kommunikációs mintázatok felismerése: elkerülő, konfrontatív vagy nyílt és együttműködő hozzáállás.

5. Gyakorlati technikák a kommunikáció fejlesztésére

  • Az asszertív kommunikáció 4 lépése
  • A „szendvics-technika” visszajelzések közlésére vezetőként vagy kollégaként.
  • Aktív hallgatás: a valódi megértés kulcsa a bizalomépítéshez.

Az előadás során valós munkahelyi példákon keresztül mutatjuk be, hogyan lehet nyíltan, ugyanakkor biztonságosan kommunikálni stresszes, konfliktusos helyzetekben is – elősegítve az együttműködést, az önérvényesítést és a hatékonyabb csapatmunkát.

Az  előadást megfelelő jelentkezői létszám esetén tudjuk megtartani. Minden jelentkezőnek legkorábban az előadás előtt 1 héttel küldünk számlát.

____________________________________________________________________

További Speciális képzéseink:

Topor Ágnes

Life-, business-, teamcoach



tréner, közgazdász tanár, feleség, barát, édesanya és még számtalan más szerepkörben élem az életemet. Hiszem, hogy az élet arról szól, hogy mindenki megtalálja, hogy milyen tevékenység okoz neki örömet és kamatoztassa képességeit.

További képzések az előadótól

Időpontok és információk

2025.11.25

120 perc

On-line

19 900,00 Ft

Az árak 27 % ÁFA nélkül értendők.

!ERR No images found in /images/fotogalerie/kursy_onw/. Images path has to be on the same server. Supported img formats: jpg, jpeg, png, gif.