Egyéb információk
Időpont:
2025.11.25. 10:00-12:00-ig |
Előadó: Topor Ágnes |
Kreditpontok: Ez az előadásunk nem kreditpontos!
Tematika
Mondjam, ne mondjam, hogy mondjam – Kommunikációs feszültségek csökkentése munkahelyi helyzetekben
A munkahelyi kommunikáció gyakran nemcsak információcserét jelent, hanem hatalmi helyzeteket, érzékeny kapcsolati dinamikákat, elvárásokat és rejtett feszültségeket is közvetít. Az előadás célja, hogy olyan tudatos kommunikációs eszközöket mutasson be, amelyek segítenek nehéz vagy kényes helyzetekben is hatékonyan és higgadtan megszólalni – akár beosztottként, akár vezetőként.
1. Miért nehéz megszólalni a munkahelyen?
- A hierarchia és a megfelelési kényszer hatása.
- Félelem a következményektől: konfliktus, elszigetelődés, visszavágás.
- A hallgatás ára: félreértések, elfojtott feszültség, csökkenő motiváció.
2. Mit érdemes mondani – és hogyan fogalmazzunk meg kritikát vagy kérést?
- Célorientált kommunikáció: mikor informálunk, mikor kérünk, mikor jelezünk problémát.
- Az asszertivitás jelentősége: hogyan képviseljük magunkat úgy, hogy másokat se támadjunk.
- A „probléma, nem személy” elv: fókusz a megoldáson, nem a hibáztatáson.
3. Hogyan mondjuk? – Kommunikációs stílus és eszközök
- Az „én-üzenetek” ereje: saját érzések és szükségletek kifejezése felelősségteljesen.
- Testbeszéd, hanglejtés és nonverbális jelzések: mikor erősítik, mikor gyengítik az üzenetet?
- A visszajelzés mint kapcsolatépítő eszköz: mikor és hogyan adjunk építő jellegű kritikát.
4. Feszültséghelyzetek kezelése a munkahelyen
- Típusos munkahelyi konfliktusforrások: határátlépések, információhiány, igazságtalanságérzet.
- A csend, mint fegyver vagy védekezés – mikor rombol, mikor véd?
- Kommunikációs mintázatok felismerése: elkerülő, konfrontatív vagy nyílt és együttműködő hozzáállás.
5. Gyakorlati technikák a kommunikáció fejlesztésére
- Az asszertív kommunikáció 4 lépése
- A „szendvics-technika” visszajelzések közlésére vezetőként vagy kollégaként.
- Aktív hallgatás: a valódi megértés kulcsa a bizalomépítéshez.
Az előadás során valós munkahelyi példákon keresztül mutatjuk be, hogyan lehet nyíltan, ugyanakkor biztonságosan kommunikálni stresszes, konfliktusos helyzetekben is – elősegítve az együttműködést, az önérvényesítést és a hatékonyabb csapatmunkát.
Az előadást megfelelő jelentkezői létszám esetén tudjuk megtartani. Minden jelentkezőnek legkorábban az előadás előtt 1 héttel küldünk számlát.
____________________________________________________________________
További Speciális képzéseink:
Topor Ágnes
Life-, business-, teamcoach
tréner, közgazdász tanár, feleség, barát, édesanya és még számtalan más szerepkörben élem az életemet. Hiszem, hogy az élet arról szól, hogy mindenki megtalálja, hogy milyen tevékenység okoz neki örömet és kamatoztassa képességeit.
Időpontok és információk

Minőségi előadók
Vegyen részt előadásinkon, és kérdezzen szakértőinktől!
Minden képzés alapja a minőségi oktató. Csak a legjobb szakértőkkel dolgozunk. Oktatóink sokéves tapasztalattal rendelkeznek saját szakterületükön, és sok éve foglalkoznak vállalati képzéssel is.
Minden online előadás végén konzultációs lehetőséget biztosítunk, mely során megválaszolásra kerülnek az előadás során felmerült kérdések. Szakértőnk ugyanúgy megválaszolja Önnek kérdéseit, mintha egy személyes képzésen venne részt.
Minőségi garancia
Az online előadásokat ugyanolyan gondossággal készítjük el, mint a személyes szemináriumokat.
Nagy gondot fordítunk képzéseink előkészítésére. Előadóink know-how-ját ötvözzük ügyfeleink igényeivel. Az előadásokon semmi miatt nem kell aggódnia, csak a tartalomra koncentrálnia, a többiről mi gondoskodunk.
Folyamatos visszajelzésekkel mérjük a képzéseinken résztvevők elégedettségét és azonnal reagálunk a vállalati képzések és az online előadások szervezésének minőségére és lehetséges javításaira vonatkozó javaslatokra.
Számunkra mindig az ügyfél az első!
Szívesen válaszolunk képzéssel kapcsolatos kérdéseire, legyen szó online vagy személyes munkavállalói képzésről.
Elégedett résztvevők
Figyelünk Önre. Igényeinek megfelelően alakítjuk ki előadásainkat.
Ügyfeleinknek köszönhetően rendszeres visszajelzéseket kapunk, így folyamatosan javíthatjuk előadásainkat. Az online szemináriumokhoz kényelmes, professzionális online felületet használunk.
A személyes előadások ára tartalmazza a frissítőket. Az egész napos szemináriumok esetében az ebédet is tartalmazzák. Ha különleges igényei vannak a frissítőkkel kapcsolatban, pl. allergia miatt, szívesen eleget teszünk az Ön igényeinek!